۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۶۰۴۴۶۵
در درس خارج مطرح شد؛

واکنش آیت الله مکارم به جنایت آل سعود | انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر

واکنش آیت الله مکارم به جنایت آل سعود | انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر
حضرت آیت الله مکارم شیرازی جنایت آل سعود در قتل دسته جمعی فعالان مذهبی و اجتماعی عربستان را محکوم و از سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایت شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، جنایت آل سعود در اعدام و قتل دسته‌جمعی 37 فعال مذهبی و اجتماعی که چند نفرشان اهل علم و جمعی نیز از شیعیان خالص بودند را محکوم کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: آل سعود بدون این که اینها را محاکمه کند و یا محاکمه شان علنی باشد، بیرحمانه آنها را به شهادت رساندند.

وی با بیان این که سابقه این جمعیت معلوم است، تصریح کرد: اساس وهابیت بر کشتن انسان های بیگناه است؛ در کتب شان نیز این مساله وجود دارد، آنها غیر خودشان را مستحق قتل می دانند و با بهانه های واهی زوار قبور بزرگان را محکوم به قتل می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: اخیرا این موضوع علاوه بر جنبه مذهبی جنبه سیاسی نیز پیدا کرده است و هر کس را که احتمال دهند بر ضدشان باشد را تحت فشار شدید قرار می دهند و او را به شدیدترین نحو تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار می دهند.

این مرجع تقلید یادآورشد: عجیب تر از همه سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایت است؛ اگر یک نفر از اینها در ایران بود دادشان بلند می شد،37 نفر به قتل می رسند اما در پی این جنایت سر و صدای چندانی راه نیفتاد چراکه اینها گاه شیرده هستند و اگر گاهی اوقات لگدی هم زد نباید کاریش داشت.

این مرجع تقلید تاکید کرد: آمریکایی های جنایت کار بردگان پول های کثیف چشم خود را روی هم می گذارند و گاهی اوقات توجیه هم می کنند و می گویند اینها تشخیص داده اند که مجرم هستند و مجازات شان کرده اند!

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: ما این جنایت بسیار فجیع را شدیدا محکوم و برای نابودی آل سعود خبیث دعا می کنیم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
انشاالله خبر بعدی انهدام تمام کاخهای سلطنتی ال سعود در ریاض و جده طبق روایات امام عصر عج در برپایی حکومت خود در مکه مشکل چندانی ندارد و این یعنی اینکه قبل از ظهور، حکومت سعودی ازبین میرود و حکومتی موافق امام عصر عج جانشین آن میشود انشاالله
1
0
ماجد
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
پرونده آل سعود سرشار از سیاهی و نکبت است.
نباید جامعه جهانی در برابر اقدامات جنایت کارانه رژیم قداره کش آل سعود سکوت کنند.
سران کنفرانس اسلامی باید در برابر جنایت‌های رژیم جنایت کار آل سعود موضع گیری کنند.
1
0